Our Humairah

Lilypie Kids birthday Ticker

Our Faihana

Lilypie Kids birthday Ticker

Our Little Raisha

Lilypie Third Birthday tickers

Tuesday, December 21, 2010

ouch.....

setengah jam lepas kejadian......
 OUCH.......look what happen to my eye!!! haih...ni semua gheja si raisha......dia 'guna jari pun bolehhh!'...main cucuk2 mata mommy...... ;p
Actually masa kena tuh , saya ngan raisha ja lam carre4 while daddy duk tgh buat specs baru dia kat luaq carre4... ( kakak2 balqises pi kelas intensive BM ) so dalam duk bergelut ngan raisha yg agak2 melasak xtentu hala nak keluaq dr trolley tuh....btah camna dia ter'poke' mata saya....masa kena tuh sakitnya Ya Rabbi......pedih gilaaa...tapi ingat kut tak dak apa.....dah plak xdak sapa nk tlg tgkkan luka ka dak ...takkan nak tanya raisha ...;p so saya pun buat dunni jaa....sampai laaa half hour later daddy came n join us.....dia kata....
daddy: mommy, mata awak kenapa merah2?
saya:naper???sebab ngantuk kut.....ntah..xde apa pun....tapi tadi ada raisha tercucuk mata saya!
daddy: iskk...ni teruk nih...macam ada darah beku jer lam tuh...luka dalamkut!
saya: huh???????biaq betui daddy nih....daddy tipu nihhhh!! ( sebab laki den nih kuat 'exaggerate' mcm2 benda....such as kalau suruh rasa dahi kita masa demam nanti dia kata.." uiiii..panaihnyaa...sampai melecuq tgn daddy! " tak pun kalau anak2 tjk luka apa2..nanti dia kata.. " fuyooo........besaqnyaaaa lukaaaa...habis laa kena potong jari!" So camna saya nak caya kali nih! ? )
daddy: betuiiiii laaa...saya xtipu laaa. ( sambil bawa keluaq fon dia nak snap gambaq mata saya! )
click....(bunyi dia snap pic guna fon ;p )
daddy: nah tgk nih..xcaya......
saya ( sesudah tgk kat fon dia ) : makkkk aiii....ni teruk nih!!!alamak.....camna nih!!!! ( terussss panikkkk! )

Makanya....kami pun settle la cepat2 beli barang then terus pi amik balqises balik tuisyen depa tuh..pehtu terus balik umah....mandi manda ( sebab hubby lom mandi since dia baru balik gheja tadi )...pehtu saya decided mau pi klinik cek jer lah..mana tau ada sumthing yg serious kaa.....naya jaa.....

ni setelah 2 jam lepas kejadian......
Doc kata mujuq xkena cornea....and nothing serious...alhamdulillah..tapi dia still bagi ref letter tuk pi jumpa pakar esok pagi.......saya rasa macam malaih nak pi...tapi doc tu suggest pi ja laa cek......so kita tgk la esok mcm mana mata nih....if makin teruk....saya pi la jumpa ophthalmologist.....who knows kan....luka dalaman yg kita xnampak......
Oh, inilah dia cabaran menjadi seorang ibu......

1 comment:

~Rina Mazlan~ said...

Salam, ingat saya lagi tak?

Teruk kes awak ni.. ganas nye si tembam tuh. Main cucuk2 mata..kekeke.. better awak gi cek doc, sebelum melarat..