Our Humairah

Our Little Raisha

Lilypie Third Birthday tickers

Thursday, November 11, 2010

Day 2 - Strawberry Farm , Tangkuban Perahu and more bandung...

Ok...meh kita sambung trip tp BDG/JKT tuh....
Masuk day - 2.....kitaorg keluar pagi2....terus ke Strawberry Farm...lgpun tempat tuh on the way to Tangkuban Perahu yg sememangnya termasuk dlm list tmpt yg wajib dituju! :))))
On the way to banyak gilerr kedai2 kecik yg jual rabbit...kata Pak Dede' , rabbit2 tuh untuk dibuat satay...oh no....mcm xsanggup nak makan satay rabbit setelah kita tgk rabbit2 yg cute2 itu!!!
Sampai raisha meraung bila keta dh jalan tinggai2 kan rabbit2 tuh....

Memula sampai di Strawberry Farm nih....yg paling excited ofcoz both balqises nih...leh suka hati petik strawberry.....

Penuh dua bakul depa petik....buat cam farm sendirik ehhh korang!

And kat tepi jalan tuh tetiba ada sorg mamat ni dtg jual fresh raspberries & blackberries ...dengan harga yg murah2 lak tuh...mama pun terus borong ngan mamat tuh 2 plastik beg penuh! so dalam keter nak menuju ke Tangkuban Perahu tu...kami gheja merata fresh berries tuh jaaa! hehehhe

DaH sampai Tangkuban Perahu...cuaca kat situ agak sejuk...sebab atas bukit......org pun tak laa ramai sgt.....

View from the top....

Lepas dah puaih tengok keadaan sekeliling kawah gunung berapi tuh.....kami pun tanya Pak Dede' samada leh turun dekat lg tak ke kawah tuh..dia kata kalau nak tengok dekat lagi...turun sket lagi....ikut lorong kedai2 yg ada tepi2 tuh....so dalam 20 minit jugak la turun ke bawah tuh sambil tengok apa yg diorg jual kat tepi2 tuh....maka kami pun sampai laa kat tepi tebing kawah nih....

Near kawah Ratu......kelassssss nama dia kan!!!!
Lepas dah puiah bergambaq...kami pun patah balik ke kereta..azab jugak sebab masa turun tadi xrasa sgt sebab menurun bukit...now kena mendaki laa plak! Oh....habis lemak2 ku !!!!

Tengok ukiran kat kayu nih....ukiran dia mmg bukan diukir..tp adalah ORIGINAL...mmg corak asli kayu tuh.....org yg jual tu kata...kayu tuh mmg UNIK.....tikus xsuka kayu tuh..dunno why...tapi mmg sangat menarik bila tengok seketol batang kayu yg dia buang kulit..terus nampak design yg cantekkkkk nih! Kuasa Allah kan....

And all the balqises mula nak buat cranky bila masing2 lapaq gamaknya.....so dari situ...kami pun terus naik keter.....turun ke bandar bandung semula....

View masa on the way turun tu...Masya Allah...lawanyaa.....tengok lereng2 padi di tebing2 bukit.....cantik tersusun.....dengan cuaca yg nyaman.....fuhh...mmg best laa kalau dapat duk sini....sebab dapat tgk pokok2 menghijau yg masih banyak......fresh oksigen gitu!

Ni lah dia buah alpukat ( avocado ) yg mmg banyak kat sini.....3/4 kali jugak saya berpeluang minum jus alpukat yg fresh selama duk sana.....arhhhhh...mmg sedap!!!!
Dari situ...kami pusing2 lagi Bandar Bandung...sebab esok tuh dah nak gerak ke Jakarta...so mama nak buat last minute shopping ( mama jer..saya TIDAK!  ;p) so ronda2 lagi menerjah ke FO2 yg best......
Dalam pukul 5 lebih monik & nello join kami....saya sempat tapau AMANDA BROWNIES 3/4 kotak tuk bawa balik.....yummehhh ok brownies nih...sedap!puiah hati dapat beli sendiri...sebab selalu saya mintak monik ja yg bawa balik each time dia blk kg!!!!
Menginjak jam ke pukul 5.30pm...matahari dh terbenam...mmg Bandung maghrib awai...ala2 musim winter plak kan...tapi menurut monik situ mmg sentiasa gitu......syoknya kan..esp kalau bulan puasa..dapat bukak puasa awai! ;p
Dah penat jalan2.....Monik suggest kami pi lepak kat Sierra Cafe @ Dago Pakar minum2...ala - ala HI-Tea gitu...tho matahari dh terbenam.... sebab nak makan dinner rasa mcm kenyang lagi....
 Duk cafe atas bukit the view mmg laa sangat2 maveles....boley nampak bandar Bandung pada malam hari,....di sinari lampu neon ....sambil minum secawan kopi panas.....PRICELESS...cuma bagi saya xberapa nk tenang sebab ke hulu ke hiliaq duk ligan Raisha yg xtau penat! Fuuuhhhh.......

Sedang orang lain leka duk makan minum...saya yg berlari ke sana ke sini duk ligan dia.....Haiyaa....mommy penat laa cek oii........tp awat mommy xkuruih2 ehhh? ;p

And as always....PICS of the DAY.....Balqises and Abang Nello!!!!!!
 Citer the next day tu..kita cont in next entry....coz am sure by now korang dh nak termuntah tgk pics yg sungguh banyak ini! ;p