Our Humairah

Lilypie Kids birthday Ticker

Our Faihana

Lilypie Kids birthday Ticker

Our Little Raisha

Lilypie Third Birthday tickers

Monday, November 9, 2009

new haircut...and the 1st ever!

Waachhaa......she just got her 1st haircut..
( yg masa ala-ala cukuq/gunting jambul tuh xkira aaa)
Remember masa saya kata dia demam.....???
Korang penah tak masa kecik2 dulu.....kalau demam jaa....org2 tua sure kait ngan rambut depan yg panjang....
" haa..tulah...rambut panjang laa tuh....tu yg demam!"
Arakian begitu la kata - kata yg penah saya dengaq dulu2 masa kecik2.....( or adakah aku sorg jaa....besaq kemungkinan aku sorg jaa....hohohoho )
Maka sebab xsure why minah ni tetiba demam...so saya suggest kat hubby....
"gamaknya sebab rambut depan dia panjang sampai masuk mata....apakata meh kita trim sket mehhh......."
Maka hubby pun setuju je sebab malaih nak gado2 ngan saya.....hahahaha.....
BEFORE.......































SELEPAS..........
Muka toya jaa....budak baru baik demam .....pehtu dia jadi extra cranky .....tu yg melekat jer tuh....


Mujuq ada buai yg diimport khas from Mesia nih... ( yer saya tau , it's not good/safe for baby to sleep inside the 'buai'.....tapi buai ni hanya guna bila kes dia cranky xmo tidoq bawah jaaa )
So bila dia meragam....saya masuk lam buai ni...ala- ala dodoi2 manja .....zzzzzzzzzz...lena laa dia!So boley la mommy buat gheja...tapi kalau dia tiduq lam buai ni paling lama 10 minit....grrrr......maka mommy ada 10 minit gak laa untuk buat gheja itu ini....haih!!!!!


the latest: just found out that she got measles....aisehhhh....so that's the reason she got fever!!!!tidak ada kena mengena ngan rambut panjang yg masuk mata itu!So that answered why she'd being so cranky ......gatai menghenyam gamaknyaaaa!sian anakku itu!!!!!

6 comments:

Baby Lyana said...

comey....lagi bulat pipi dia bila potong rambut...hihi..aku dulu syg nak trim rambut lyana..sbb fringe dia comey..hihi tapi asyik dok masuk mata(tak demam ya!), kesian lak aku tgk..aku pi gunting gak..sudahnya, jadi topi keledar..haha

Naddiea said...

alalala...siannya dia dapat measles.patutla nampak muka dia merah2.ingat kena ketip ngan nyamuk.errkk...kat sana banyak nyamuk ka??

Unknown said...

salam farah...

macam na raisha sekarang??/dah ok ka?? sian dia kan???sure badan dia gatal2 habis....:(

btw...comell la new hair cut dia....suka tengok si montel itu...

ok...kiss raisha 4 me ya dear...mmuuaahhhsss

ieza said...

mak aii...makin comei si raisha ni..geram nyer..........

aramis2177 said...

shaf,
lyana mmg comei rambut gitu....topi kaledar pun cun xpa.....hahaha
shepah,
sini ada nyamuk gak dik....sama jaa mcm mesia...huhuhu....kalau kena ketip gatai gak! :p
aini,
xsure laa dia kena measles betui ka dak..sebab dia recover cepat sangat....huhuh..alhamdulillah skrg dia dh back to normal!
ieza,
TQ..mmg dia makin mbam2!huhuh

kamalnzura said...

lagi bolat muka raisha potong rambut camtu..comeiii