Our Humairah

Lilypie Kids birthday Ticker

Our Faihana

Lilypie Kids birthday Ticker

Our Little Raisha

Lilypie Third Birthday tickers

Monday, June 21, 2010

keje malas....

Oh....sekarang ni saya seperti dilanda kemalasan yg melampau....tetiap hari selalu pikir...apa laa aku nak masak hari nih....dah naik tepu dah nak pikir menu......semalam baru sembang ngan hubby....dia plak suggest suruh saya buat schedule...wahh...nak masak pun kena buat schedule kahh? adoi makkkk.....xkoser laa plak sampai ke tahap itu...selalunya tetiap hari...saya buka fridge..tgk apa dalam...baru pikir nak masak apa.....kalau main schedule2 nih dah ala2 taska jer....hari ni masak lauk nih..esok masak tuh....ujung minggu masak lauk ni....pehtu next week...ulang lagi???????haishhh....it doesn't sound like me at all....saya ni jenis yg main hentam nak masak apa...suka ati aku!!!Jnaji sumer perut dapat terisi and yg penting kenyang!!!!alhamdulillah...........
Lat Friday.....mood malas datang lagi.....since untuk breakfast saya buatkan teh tarik & roti pratha cicah kari daging...so ala2 petang tuh....saya buatkan pizza instant guna leftovers pratha tuh.....Haa adie oii...rasa2nye cam ko penah buat gini utk aiman kan...guna roti canai buat pizza kan.....so dengan menggunakan idea dr adie tuh laa .....saya main campak2 jer sumer atas pratha tuh....masuk oven.....zassss...terus siap!!!! Senang kejer!!!!!!
Bila dah siap masak....sekejap jer sumer licin.....sebab dia kecik & nipis...crunchy , letak jer shredded cheese banyak2 ....budak2 ni n bapak budak pun suka........kenyang perut!!!!!!
Then semalam.....untuk minum petang...rasa mcm xde apa nak buat...tekak dah lama nak makan serimuka...tapi asik lupa nk beli beras pulut....so serimuka bertukaq jadi kuih bakaq....tapi dh jemu plak.....tengok biskut banyak lak tak abis....dr dh masuk angin meh kita campakkan semua jadi kek lapis biskut marie ( walaupun biskut itu bukan biskut marie pun :p )




Kalau dah nama penggila cekelat macam saya nih...xsah kalau xbubuh banyak2 cekelat...bila dh beku elok.....dah potong sumer....time nak makan tuh...saya tuang lagi hershey's syrup atas dia.....WALLLAAAAAA........sangat yummmeeehhhhhhh!!!!!!!!!



No comments: