Our Humairah

Lilypie Kids birthday Ticker

Our Faihana

Lilypie Kids birthday Ticker

Our Little Raisha

Lilypie Third Birthday tickers

Thursday, May 15, 2008

mari menjawab teka teki ini....

Huhuhuhu...got this from my bro......puaih aku pikiaq jawapan dia.huuhuhuh...a gud 'teka teki' to make u guys think harder......
Ada 3 org traveller, jalan2 cari hotel murah, jumpak hotel rm15 semlm , so diorg stay laa situ semlm...kira tong2 laaaa kan..kongsi rm5 sorang...so jadi rm15 kan....ntah apa laaa yg depa ni buat sampai tokey tu bg diskaun kat depa rm5 , kiranya diorg bayaq rm10 je lah...so si tokey ni alkisahnya suruh laaa si budak bellboy dia pegi bayaq balik duit balance rm5 tuh....nak dijadikan cerita plak...si bellboy ni kaki songlap duit , maka nak bg senang proses pembahagian duit rm 5 kepada 3 org tuh..maka dia songlap rm2 masuk poket dia and dia bagi kat travellers tuh sorg rm1.....sampai sini anda sumer paham kan jalan ceritanya???
hhuhuhuhuhuhuhu......ok..kita patah balik dr awai......
rm 5 ...rm5...rm5..... tiap sorg travellers tu byq tadi
bellboy bagi balik rm1...rm1...rm1...kat depa sumer balik...
kiranye diorg bayaq rm4 laaa sorg kan??
so maknanya........
rm4 x 3 org = rm12
campur duit yg disonglap oleh bellboy tuh rm2
rm2+rm12 = rm14...betulkan kiraan matematik saya??
PERSOALANNYA...mana ilangnya rm1 tuh??? ( kan supposed rm15 sumer )
huhuhuhuh....jawab yer jgn xjawab...sila2........

3 comments:

Khalina said...

1. bior benau hotel rm15 semlm ade bellboy... kuikuikuikui

2. jap, aku nk pk secara mendlm lagi, ke mana rm1 tu pegi...

chiko said...

sah2 ank aku yg amik singget tu sbb dia kalo jumpa duit suka masuk dlm purse dia.. muahhaha

linda+ghazi said...

ha tanak kire le..math tk pndai! hahaha tapi tmbh je sume tu, total nye bg kat kami..buleh wat mkn² hahahha