Our Humairah

Lilypie Kids birthday Ticker

Our Faihana

Lilypie Kids birthday Ticker

Our Little Raisha

Lilypie Third Birthday tickers

Sunday, July 13, 2008

Visit Uncle Nizar

Last Friday kitaorg gi jumpa nizar and his family yg datang buat umrah.....so bertolak dr jeddah lepas solat Jumaat...lebih kurang kul 2 camtu kami bertolak....dr Jeddah ke Mekah took about 1 hour....saya sempat bawa bekal sekotak Krispy Kreme utk Nizar ( sebagai balasan coz dia dh tolong bawa byk 'bekalan' dr family saya di mesia..) , se'tumbler' kopi o panas utk hubby and sikit jajan utk anak2 yg kut2 nak makan on the way tuh....coz kami breakfast agak lewat hari tu..makanya ingat nak lunch kat sana aje ngan Nizar....tu yg berbekal2 makanan saya bawak..huhuhuhuhu.....

 Setelah sejam lebih dalam perjalanan ....maka kami pun sampai...masa ni lg 30 minit nak masuk asar....tu yg kat belakang tu orang tengah berpusu - pusu menghala Ke Masjidil Haram...nak solat Asar....

Heeee..tengok muka 'chom ' adik tuh.....dia tgh panas - panas and penat agaknye...dh pulak dia tengah FLU masa nih....dia pulak yg kata..
" mommy tengok..adik mcm mak itik!" coz tudung tuh dia ikat sendiri!
hehehhehehe..mommy tak kata yer...dia sendiri yang pandai2.....huhuuuh....adik ooo adik!
Lepas solat sumer....kami pun terus menghala ke Restoran kat betul2 depan Masjidil Haram ni...mujuq ada tempat duduk...kalau tak jenuh menunggu laaa....janji ngan uncle nizar nak jumpa kat sini....

Hubby bagi saya tugas untuk pi beli makanan since kami xmakan lunch lagi.....so dengan pantasnya saya pi ordered this food...xsure plak tu nasi apa....tapi ayam panggang dia mmg faveret saya......ala - ala chicken mandi cuma ayam dia beza skit...and our faveret HARDEE'S....saya ordered Portobello Mushroom and Chicken Stars utk balqises and 4 bottles of juices..yummy!!!!!ooppsss....masa beli makanan nih pun sama laa incident yg menyakitkan hati gak berlaku...tapi biar saya simpan sendiri je lah....dah laa depan MAsjidil Haram kan..sabar laa byk2.....TAPI...DIORG MMG BIKIN DARAH GUA NAIK DAAAAAAAAAAAA!!!!!!


Balqises sangat happy dapat jumpa ngan Uncle Nizar diorg nih..dari 2/3 hari before datang sini bila mommy bgtau je nak kata uncle nizar nak dtg sini diorg ni xsabar2 nak jumpa uncle faveret diorg nih...dah dr kecik ngan uncle nizar nih....and kali nih uncle nizar mcm santa claus..mcm2 uncle nizar bawa...hehehhee...yg tu saya citer next entry yer!


 Lepas semayang maghrib....kami dah malas nak jalan2 kat luar..so hubby ajak pi minum2 kejap before kami tolak balik ke Jeddah semula.. we need some caffein utk membeliakkan bijik mata nih....hubby mata dah kuyu...mau ada gak yg kena stay kat situ kang nanti kalau dia tertiduq...huhuhuhhuhu..so kitaorg lepak kat Mazaj Cafe di Le Meridien Hotel nih....
Ni antara air yg kami minum kat situ...yummy and refreshing....kami 3 adults ni ordered cappuccino and balqises ni fresh orange  and a slice of choc cheese cake....terbeliak skit biji mata kami..kalau tidak masing2 dah kuyu...maklum laa dah seharian..penat and letih..especially hubby coz dia yg nak drive balik plak....sejam gak tuh perjalanan....huhuhuh

No comments: