Our Humairah

Lilypie Kids birthday Ticker

Our Faihana

Lilypie Kids birthday Ticker

Our Little Raisha

Lilypie Third Birthday tickers

Wednesday, May 12, 2010

kuih bakar...


Mari kita minum petang beramai2.......semalam saya terlebey ghajin....setelah puaih pikiaq nak buat apa utk minum petang tuh...akhirnya.....ni lah my 1st KUIH BAKAR( nama komersial) / BINGKA GANDUM( nama nih hubby bagi ).........
Dulu kat Mesia..belagak ko....kuih2 kampung / tradisional gini xkoser den nak buek ......baik pi kedai beli jerrr......sekarang..NAHHHHH Rasakan.....tingin nak makan pi la google resepi sendiri........
Tapi kuih bakaq ni senang jer nak buatnye......selama ni saya duk selalu buat pulut sekaya / seri muka tuh....tapi bila dh siap masak...seisi umah ni dari BAPAK ke anak2..sumer pakat duk makan layer ataih tuh jer....tang pulut tuh MAK dia nih gak yg habiskan....so kali nih...buat kuih bakar nih haaa.....senang....xde ko nak main kuis2 dah....

Nampak cam banyak jer ada 3 loyang tuh.......tapi dh bagi kak pady & makteh sket....tinggai seloyang je utk kami anak beranak.........

Budak - budak ni suka laa xyah nak asingkan pulut dah....terus makan gitu jer.....saya pun senang xyah nak ngabiskan pulut tu sorg2........
Ok laa kan utk percubaan pertama.....tapi rasanya bahagian atas dia tuh sket garing kut.....tapi saya suker je garing2 nih......hehhehehhehe........
p/s: our condition are getting better...alhamdulillah....hopefully by tomorrow semua dah kembali sihat!!! amin!!!!

3 comments:

Cik Wanie said...

kuih bakar nie peberet wanie,kak...
wanie mmg suka sgt2,
alahai,
meleleh air liur,
tetiba terasa nak carik kuih bakar,
meh pos kat sini satu:)

suzzsuzie said...

isyk...1st time buat dah menjadi..respek abih ni....kuih bakar ni is one of my favourite but depends la...ada jgak org buat x sedap bla terlebey gandum...

Baby Lyana said...

wah..terror hang! aku setakat dok agak2 jer bahan..nak buat? malaihhhhh..beli jer la..