Our Humairah

Lilypie Kids birthday Ticker

Our Faihana

Lilypie Kids birthday Ticker

Our Little Raisha

Lilypie Third Birthday tickers

Wednesday, February 25, 2009

hasilnyaa.........

Sambungan dr last entry.....
kan kitaorg kekonon go survey - survey carpet kat Al - Faisalleyah tuh.....mak aiii......juling bijik mata mak buyong nih tau......aduhai.....actually saya ni bukan lah penggemar carpet sangat....dulu kat Malaysia tuh takat beli bagi meng'cover' ruang di rumah jer.....
Tapi bila tengok carpet - carpet yang ada kat sini.....perrggghhh......org yg xgemar carpet macam saya & hubby ni pun leh terjatuh cinta ngan koleksi - koleksi yang ada......
Cakap laaa nak yang berbulu...yang beropol.....yang gebu....yang tebal...nipis...sumer ada.....warna plak....jgn tanya laaa....yg tak pernah terlintas di pikiran pun ada gak diorg jadikan carpet......nak warna baby blue , turquoise , shocking pink...fefel.....adoiiiii......sumer ada tau!!!Gerammmmmmm gilerrr saya tengok...oleh kerana kedai tu plak ada discount 50%..lagi laaa booolaaaatttttt mata makkk !!!!!Terus laaa saya & hubby pilih2 mana yang berkenan....tapi kitaorg xlerr beli yg berbulu2 / gebu2 tuh lagi...coz carpet yg nak dibeli ni nak letak kat sebelah katil ni....nak buat tempat lepak2 / baring2 jer.....
Tapi sebelum blah dr kedai tuh saya mmg dah pasang angan - angan setingggi langit...before back for good nanti saya nak gak beli 2/3......dah alang -alang kan...ntah nak sampai sini ntah bila plak kan!!!!!!
Ohh yer, selain carpet kat sini pun banyak comforter yg sangat cun2 / menarik tertarik di hati saya....kebetulan saya mmg nak tukar comforter & bedsheet baru.....yg ada sumer masuh mesin....kan gotong royong seharian .......maka setelah di'approve' oleh daddy..kami pun masuk lerr kedai - kedai comforter......cari mana - mana yg berkenan di hati...tapi disebabkan masa tu dah nak masuk waktu solat....jadi kedai pun dah almost nak tutup....maka dengan terkocoh - kocoh....kami terus pilih mana - mana yg berkenan.....
And the result was...TADAAAAAAAAAAAA...ni lah dia.......yg bestnye kalau beli comforter kat sini....siap ngan bantal - bantal kecik tu diorg kasi...bukan takat sarung aje ....sonang kojo...xyah nak beli bantai kecik plak.....pehtu...siap ngan bolster kecik pun sama dia bagi.....kan ke senang....haaa....nampak kan bantai kecik & bolster tu....tu terus siap gitu laa lam pack dia....sumer ada 8 pieces....harga dia sangat2 laaa berpatutan....mmg saya rasa sangat - sangat murah laaa compared ngan Malaysia......kalau yg dulu kitaorg beli siap dapat selipar yg dalam rumah tuh 2 pasang lagi...yg tu sumer ada 13 pieces...lagi sakan....kiranya xrugi laaa........
Adie,
aku idak lerrr terror mcm ko leh bubuh2 theme segala.....aku main beli siap terus pasang...huhuhuhuh...sementara murah kat sini kan.....hehehee....ko kreatip & ghajin!hehehheehe

And nih carpet yg menjadi pilihan kami...sebab nak sesuaikan ngan warna bilik 'ketika' ini kan.....hubby suak corak dia yg ala - ala modern nih.....corak - corak carpet kat sini mmg macam - macam laa......dr classic sampai laa ke modern gitu........best wooo pijak ataih carpet nih..lembut jer...
Disebabkan itu jugak laa.....bila terbentang je carpet tuh...ada laaa mamat kenit ni terus je resmikan....iskkk....kami dah agak dah.....dia yang memula dulu terlentang ataih carpet tuh...hahahhahhahhaaa
Oo...saja nak share, kat Al - Faisalleyah ni....banyak lerr perabot - perabot / set furniture from Turki.......lawa gilossss ok!!sama je macam carpet tuh....nak warna apa cakap aje.....nak set kaler fefel.....set kaler turquoise , hijau , biru , merah , hitam , putih.....iskkk.......mmg rambang biji mata i tell yaa.......dah laaa tu...bukan takat yg basic set tuh tau....ni yang ntah berplus - plus seat tuh.....ada yg 3+3+1+1...ada plak set yg 3+2+1+ cleopatra laaa......termasuk laaa meja segala meja...ada laa lam 3/4 biji meja....side table laa....meja lampu laa.....iskk...sampai saya pun xtau dah meja apa lagi.....semua satu set tuh xsampai pun 8K -9K tauuu..........kira murah laaa kan....dah tu beli bukan takat dapat sebiji /dua biji kusi...ni dapat sampai penuh rumah.....perghhhh....memang berbaloi laaaaa!!!!Set kusi ni pun saya dah simpan angan - angan akan beli gak nanti.....tunggu nak balik nanti baru ku pilih mana yang berkenan.......walaupun sekarang pun dah byk yg berkenan di hati!huhuhuhhh..sabo2.....sabo2........

3 comments:

Darling Pya said...

syok nye...
if aku mampu utk beli segala nye tu mau aku oder utk rumah baru aku...huhuhu

Anonymous said...

wah syoknye farah... nak balik nanti k.liza kirim set2 perabut, carpet, comforter, brg2 kristallah... x kan man x mampu kot... moto rega 80k pun bleh dia beli. takat perabut 8-9k tu kira celah gigi je...kan..kan...farah kan... sokong dak??? lets la share kontena letak brg2 bila korang blk nanti. mahal x sewa kontena???

Cik Kham & Co said...

syok nyer.....rase2 mcm nak gi jek skang kalo ade kat JB nie....best tu...kalo mampu lagi best ....huhuhuuuuuu...