Our Humairah

Lilypie Kids birthday Ticker

Our Faihana

Lilypie Kids birthday Ticker

Our Little Raisha

Lilypie Third Birthday tickers

Monday, May 4, 2009

Bersama SI DIA

Yer, seperti yg dalam last entry tuh.....seperti yang saya bagitau....kitaorg ada 'tetamu dari jauh'.....and yeap2....orang itu ialah my junior kat ASMA...
Si Fareeza Syazreen nih!!!!HEEEEEEEEEEEEEEEE.......dia ni datang bawa rombongan umrah
( dia ada travel agency so sesapa nak pi memana leh contact2 dia~~iklan sekejap!!!)
Masa dah ada sini dia sms saya n bagitau dia kat Mekah...and after we set the date nak jumpa...yg mana kebetulan dia kena hantaq a few jemaah dia yang kena balik awai.....so kitaorg jumpa kat airport......after peluk2 cium2 lepak2 minum2 ....kitaorg terus gerak dari airport tuh....
And ofcoz sebab nak jimatkan masa , kitaorg terus je bawa dia gi Mall of Arabia....sebab si Fareeza ni awai2 lagi dah habaq nak sopang soping.......hehehheee......So apalagi...terus laaa tuju ke situ.......Saya terus bawa dia masuk H&M....wahh.....ada 70% sale lak tuh....terbeliak biji mata dia n biji mata saya.....huhuhuhu...tapi saya tidak lerr sopang soping pun......xkuasa yer...dah dekat2 nak beranak nih....nak beli baju apa pun xtau size...tunggu je lah after delivery nanti....
So saya biarkan je dia soping sorg2 dengan amannya......though pada mulanya saya teman2 gak dia.....jadi fashion adviser kat situ.....tapi pikir2....kut2 dia nak privacy....saya tinggalkan je dia dulu.......biar dia soping dengan amannya.....so saya , hubby & balqises terus terjah GEANT cari groceries sket and masuk Mothercare usha2 cuci mata tgk2 apa yg ada......selebihnya kitaorg cuma lepak2 kat situ jaa......hehhehheeee.......
Boley tahan gak minah ni soping....sekali dia pilih2...haaaaaaa.......2 bakul penuh ko!!!!!kehkehkehkeh........dah plak jenis mall kat sini mostly kedai - kedai dia takde fitting room....so agak susah laaa minah ni nak tau padan ke idak baju yg dia pilih tuh....so optionnye...harus pi bayaq semua baju yg kita pilih2 tuh dulu...then pi laa angkut kat toilet and try... ( that's why toilet sini selalu besaq & bersih & ada special bilik for fitting room ) kalau muat ok....kalau xmuat , pi laaa refund balik or tukaq lerr ngan apa2 baju lain yg kita nak......
Sian si Fareeza nih....ada laaa 3/4 kali gak dia duk ulang alik dr H&M - toilet tuh.......
Last - last.....setelah dia selesai...haaa hambekkkk.........3 beg besaq H&M tu dia angkut....huhuhuh....masa tu dah 11 pm lebih dah.....hahhahhaaa...sure penat minah tuh....so kitaorg pun terus gerak dr situ.....saya sempat tapaukan dia Hardee's Portobello Mushroom utk dia makan......
Sampai umah, lepak - lepak jap....chit chatting jap sambil layan cinnabon 2 ketui.....pehtu semua masuk bilik....zzzzzzzzzzzzzzzzzz....masa tuh dah kul 1++ pagi dah.....sian fareeza kepenatan.......
The next day, Sabtu tuh....balqises ni memonteng.....coz semlm dah tiduq kul 1 pagi..so memang comfirm tak bangun walaupun setelah dikejut berkali - kali.....makanya mak dia ni terus memontengkan anak - anaknya.....hhuhuhuhuh......lagipun saya mmg plan nak bawa si Fareeza ni jalan - jalan lagi hari nih......harus memaksimumkan masa yg ada coz dia dah nak kena balik Mekah mlm tu jugak......
So lebih kurang kul 10 tuh semua dah bangun , lepak - lepak jap .....saya layan Fareeza me'nerai' baju - baju yg dibeli semalam...then bekpes makan garlic bread & chicken soup & sosej....then mandi manda......after zohor...kitaorg gerak kuar umah.....ada laa lebih kurang kul 1.30 gitu....
Destinasi pertama , saya bawa dia gi Souq Bawadi....coz nak cari jubah & sejadah katanya.....so jenjalan kat Bawadi tu...cari - cari benda yg dia nak....pilih2 jubah...last2 dapat lerr 2 helai jubah /arbaya yg dia nak and 9 keping sejadah ( Shepah : Kali ni xdan nak kirim barang thru Fareeza...next time kak farah bawa balik sendiri laa noo utk Shepah.Bagitau lain no! )
Lepas selesai di Bawadi tuh....kitaorg terus amik taxi...terus ke Aziz Mall plak...masa tuh dah pukul 3.30....so sampai Aziz Mall...elok2 dah nak masuk Asar.....
Kitaorg terus lepak kat foodcourt dia......perut memasing plak dah kebuluq.....balqises pun komplen dahaga & lapaq......


Tu laaa alkisahnya kitaorg bergambaq kat sini......sini kalau weekdays kedai - kedai dia mmg xbyk sangat yg bukak....selalunya after Asar baru bukak...selalunya after 5 baru banyak yg bukak semua......food court ni pun xramai org.....sangat lengang.....kitaorg pun apalagi..buat mcm foodcourt sendiri laa......hehheheee........lepak - lepak amik gambaq kat situ........time semayang foodcourt pun tutup...tapi saya sempat lerr beli makanan sesiap before dia tutup...so sempat lerrr isi perut....kalau tak ker...mau kena tunggu 30 minit plak sementara dia nak bukak...mau kebuluq tahap MAX laaa!!!!!
Lepas makan - makan sumer....saya bawa Fareeza ronda - ronda dalam tuh...cari kedai - kedai yang bukak.....Fareeza ni memang nak pi soping kat ZARA.....so tunggu laa ZARA bukak...dalam pukul 5 gitu baru bukak.....saya sempat teman dia sekejap lam tuh coz dalam pukul 5.30 saya ada appointment utk weekly check-up kat hospital....so dalam pukul 5.15 saya terus gerak dr Aziz Mall ngan balqises.....amik taxi...terus zasssss ke hospital Erfan Bagedo....dekat jaa pun....dalam 5 minit sampai lerr hospital......janji ngan hubby suruh dia datang terus jaa dr tempat keja ke hospital.....so sampai sana elok2 jaaa register sumer....hubby sampai....terus nama saya dipanggil.....jumpa doc sekejap....check sana..check sini...sumer alhamdulillah sihat walafiat.....doc plak duk suruh saya banyak - banyak berjalan... ( dia tak tau yg hari ni ntah brp kilo dah saya berjalan...hehehhehhee ) then set the next check up which is next Sunday plak.....so selesai laa keje di hospital.
Pehtu kitaorg terus laa plak gi Aziz Mall semula.....ghupa - ghupanya si Fareeza ni still lagi dalam ZARA tuh....huhuhuh..sakan sungguh dia soping sopang........dah plak asyik duk kena ulang alik try baju tuh kat toilet tuh yg melambatkan proses soping sopang di atuh...sian dia.....saya tgk muka dia pun dah kepenatan yg AMAT...mau dak...toilet dah laa jauh lak tuh!huhuhuhuh......kali ni pun ghasanya 3/4 kali gak dia duk ulang alik dr toilet - ZARA tuh.....huhuhuh.....kitaorg seperti biasa....xde mende nak beli pun.....cuma lepak2 kat cinnabon jaa ( cinnabon lagik!!!! ) tunggu Maghrib ....then kedai tutup lam 20 minit gitu....then lepak - lepak dalam Aziz Mall tu.......

Ni aksi - aksi si Balqises ni........sementara menunggu Aunty Fareeza depa duk soping......heheheee.....
Bila Fareeza dah selesai soping sumer...jam dah menginjak ke pukul 8.30....harus cepat2 balik umah n pack sumer barang coz nak kena ligan bas kat Balad tu......last bas katanya dalam pukul 10 kut......Makanya sampai umah kami pun kalut2 laa pack sumer barang2 dia.....leh tahan banyak....siap saya sedekahkan satu luggage kecik kat dia bawa balik sana......kes xcukup beg nak letak barang.....huhuhuh......pong pang pong pang sumer.......terus naik keter......terus hubby memecut ke Balad....dekat situ ada bas station yg straight ke Mekah..cuma tunjuk passport n bayaq tiket SR15.......naik bas express lagik.....xsampai sejam dah sampai Mekah..sangat2 mudah gitu....maka bila sampai tempat bas tu hubby selesaikan apa patut..beli tiket segala......cepat2 angkat beg sumer coz masa tuh dah pukul 10...and bas dah nak jalan..so saya terpaksa babai Fareeza dr keter saya memandangkan masa tu xdak parking n kami parking tepi jalan jaa.....so hubby yg antaq dia sampai selesai naik bas........
Alhamdulillah semuanya selesai........dalam pukul 12 am gitu Fareeza sms saya katanya dah selamat sampai pkl 11.20pm tadi.......Alhamdulillah dah selamat adikku seorang itu!!!!
Sekarang dia masih di Mekah sedang menunaikan umrah.....dijangka hari Rabu dia akan pulang ke Malaysia.....huhuhuhh...ntah ler sempat ke tak saya hantaq dia di airport....since hubby balik gheja pun dah lewat....apapun...saya sangat happy dapat jumpa n layan dia walaupun cuma 1 hari.....hope dia pun happy dapat spent 1 day ngan kitaorg!!!
So ada sesapa lagi yg nak mai sini...sila jgn malu2 bgtau i okehhhh!!!!!!!

8 comments:

*adie* said...

tunggukan kehadiran ku pula yea puan sri farah!!

aramis2177 said...

waweee adie....ko dah kompem dpt dtg sini??yippi!!!!best2.......xsabar aku!!!

TiNiE said...

tudia..
kaki sopin sopang sggh dak priza nih..
boleh tahan no...

mama_danish said...

farah, baca n3 kali ni pun, baca mcm kalut aja sbb style hangpa tulih ni pun kalut...hahaha...

Baby Lyana said...

hehehe..betul cakap mama danish..aku punbaca kalut..sebab hang tulih kalut..dah la aku ni fast reader, lagi kalutjadinya.. apa2pun,sakan sungguh cik fareeza ni shopping..

Naddiea said...

sungguh cik fareeza shazreen seorang shoppaholic!!!( erkk betul ke eja neh??)

kak farah,pasal jubah tu lain kali la ekk..sian lak kat fareeza.jenuh nak mengangkut beg.hihi..

Unknown said...

salam farah..rupanya kamu pregnant..bila due date...alahai..kesiannya nak bersalin kat rantau orang..akak doakan agar kamu dan baby tu selamat nanti..seronoklah ye bila mak nak datang sana..

aramis2177 said...

Tinie,
hahahaa...mmg sakan sungguh dak priza sorg nih!
Jai & Shaf,
wakakakkkaaa.....mmg ghasanya masa tgh type duk kalut2 pun....khkehkehkeh....terjangkit lak kat org yg duk baca tuh plak!huhuhuh
Shepah,
heeeee..tulah...tgk ke brg dia sopping kat sini dah sakan..hat soping kat mekah tak tau laaa byk mana.....hahahhahaaa
Kak ina,
huhuh....makasih akak...hee...ni xsabar nk beranak pun ada nih!hehehhee