Our Humairah

Lilypie Kids birthday Ticker

Our Faihana

Lilypie Kids birthday Ticker

Our Little Raisha

Lilypie Third Birthday tickers

Tuesday, May 5, 2009

saspen lak aiii......

Di saat saya menaip entry nih....mata saya masih belum lagi pejam untuk tiduq....
Sekarang sudah pukul 6.20 pagi.....hubby baru jaa keluaq pi gheja.....
Sebab musabab saya xtiduq2 adalah disebabkan si Faihana ni tetiba sejak semalam demam panas....since dr mlm tadi....dalam pukul 8 mlm gitu....saya perasan badan budak ni panaih......terus bagi dia makan fevadol....then sambil2 saya terus sponging dia ngan ayaq asam.....
Saya ni kalau anak - anak demam jer...haaa..terus laaa memang tak tiduq langsung laa sepanjang malam tuh......risau kut2 panaih dia naik mendadak without saya noticed..tu yg saya seriau nak pejam mata untuk tiduq tuh......and now keadaan dia dah stabil sket.....tadi pukul 4.30 pagi panaih tu masih ada...terus saya bagi dia mandi.....bilas2.....then minum milo panas & roti...makan fevadol lagi......skrg Humairah pun dah bangun...dua - dua orang balqises ni duk melayan movie Two Brothers.......sambil2 saya melayan ngantuk......huhuhuhhuh
Yg saya plak.....dari siang semlm.....duk terasa2 sakit & tegang2 perut....sesekali mcm ada mild contraction plak.....adehhhh...sungguh saspen tau!!! Membawa ke hari ni rasa tuh masih berbaki......uishhhh......mcm dah xlama lagi je nak beranak nih!! Saya penah rasa mcm ni masa nak beranak kat Faihana.....huhuhuh......aduss...mintak2 lerrr lambat sket....mana ngan Faihana duk still demam nih......sapa nak jaga....iskk...iskkk....iskkk..hopefully ini cuma false alarm jer........

9 comments:

Darling Pya said...

ala cian nye adik...demam
auntie doa kan adik cepat sembuh ye sayang...jgn buat mommy risau tau...

ieza said...

sian nyer...la ni musim demam kan..kat sini pun penuh la kinik ngan anak2 yang demam...untie doakan cepat elok ek..farah pun take care...

*adie* said...

farah, maybe cuaca kat sana panas sangat for them.... jangan lupa pakaikan something to cver the head... pastu kerap mandi... balik skul suruh depa mandi sejukkan kepala...

kau pun jaga diri bebaik.. bila due patutnya? parents kau datang bila... aku pulak yang neves kat sini! huhuhu....

Diamilikku said...

kak farah sabar yer..may be kak farah rasa sakit tu sebab duk pk kan adik ana demam...tensen sket kan...sabaq banyak2 tau....baby duk diam dulu tau..bagi kakak sihat betul baru baby kuar ehhhh

aramis2177 said...

Aunty Piah,
TQ2...moga2 dia cepat sembuh..amin!
Ieza,
tu la..sini mmg tgh musim panassss...huhuhuhu....TQ aunty ieza tlg doakan adik ana!
Adie,
huhuhuh..tu laa psl...mmg panas pun.....minum ayaq toksah ckp punya banyak......hopefully dia cepat recover.oh, parents aku dtg ujung bln nih.....aku harap aku bersalin lg awai b4 depa sampai....heeee...coz nak pi jenjalan ngan depa!hahahahhaa
Sone,
tu lah dia..maybe laa kot kan..ngan stress xcukup tiduq segala.....hopefully false alarm jaa.....

Baby Lyana said...

aku doakan semuanya beransur baik..kau tu jaga diri elok2 jugak..dah sarat sangat tu..jangan stress2

Naddiea said...

kak farah,take care taw..jangan dok pikiaq2 sgt pasal adik.insyaallah adik akan recover secepat mungkin.

p/s:kak farah,blog shepah tukaq add.please take note yaa..

http://mamahayyanharraz.blogspot.com

aramis2177 said...

Shaf,
Tq for ur concern!huhuhu...insyaAllah aku xstress2...hehehhee
Shepah,
noted!!!nanti kak farah tukaq link ok!

mama_danish said...

farah..braxton hicks kot...