Our Humairah

Lilypie Kids birthday Ticker

Our Faihana

Lilypie Kids birthday Ticker

Our Little Raisha

Lilypie Third Birthday tickers

Thursday, September 4, 2008

dia buat perangai lagi....

Haa..setelah dia bangun pagi2 buta tuh.....lepas tuh terus dia xmau tidoq2 dah....sampai laa hari dah cerah....even mata saya pun dah naik loteih tunggu budak sorg nih...tp saya pun xleh nak tidoq dah....sudahnyaa...dlm pukul 7 tuh kakak dia pun sama naik bangun...mana taknye...dia duk bising komplen itu ini.....mau org sebelah xbgn.....
Last2..setelah menghabiskan masa setengah hari.....around pukul 12.30 tghari tuh...saya paksa dia tidoq...saya tau dia sudah letih..yelah kalau org besaq pun seawai kul 5 pagi bgn....kul 12 tu dah terasa ngantuk kan.....ni apatah lagi budak yg berumur 4 thn kan....
so saya paksa...
minah ni mmg kalau di paksa2 lagi dia xsuka....



Kiranya sempat laaa seround kami bertekak dua org ..tajuknye suruh tidoq ajer......saya suruh dia nap ajer..kut2 dia letih  kang...ngantuk lagi buat perangai...( dia ni kalau buat perangai leh tahan woo angin dia....atas kepala itu budak aaa...ada batu besarrr situ duduk woo )
so saya malas nak gaduh2....saya duduk2 ngan kakak dia ( kakak dia ni pandai...kalau kita marah adik dia....dia buat2 baik....nak cover diri sendiri....dan2 tuh laaa dia behave..dgr cakap semua.....hahahhah ) kami buat dunno je kat si adik ni haa...
last2 lepas bertekak tuh..xsampai 5 minit...diam ajer......saya tengok dia...rupa2nyaa....dah selamat zzzzzzzzzzzzzz dah....
hahhahahaa...kelakar sgt rasanye..br td bukan main beria dia xnak tidoq....
"Adik xnak tidor...adik xnak tidor....adik nak main kasut roda!!!!mommy ni suka tau.....adik nak main kasut roda pun xboley" siap jerit2 sambil kening kerut2....jeling sume siap....sekali dah selamat tido minah nih.....
saya n kakak dia gelak sakan......hahahhahhaaa...tgk kasut roda pun xbukak pun!
oopppsss....ni ialah gambaq selepas berbuka tadi.......hhhahahhaaaa...adik laa yg snapped nih....kenyang ok setelah berbuka...tu yg tersandar tuh....humairah ni mmg suka interprem kalau kita bergambar....tu yg kami gelarkan dia 'daun'...coz dia suka 'kaco daun' bila org nak bergambar..ada je dia nak menempek...hahhahahhaaa........

5 comments:

@cu SaYaNg said...

awat adik ketegaq sgt?
ikut perangai mami la tu :D

Diamilikku said...

hehehhe..
sebut muncung tu yg tak tahan tu..
sulu adik sone suka muncung gitu ahh..
sampai abah gelar kat dia muka senduk duk tarik muncung...
sampai la nih la duk muncung gitu..silap2 adik ana pun sampai ke besaq duk muncung

aramis2177 said...

Acu@piah...
uwaa..mana ada ketegaq macam mommy...mommy baeeeeekk aaaa....huhuhuh
Sone ....
tu lah...kalau bab muncung tu sungguh2 dia.....naik geram kalau layan dia.....selalunyaa kak farah biaq jaa dia ngan muncung dia tuh...xleh layan..kalau layan lg menjadi...

mama_danish said...

Farah..sekali jenguk blog hangpa ni...mesti kami dah terlepas 2-3 entry..rajin sungguh update...
balqises nak pi skolah dah? sat aja budak2 ni dah besaq...
pssttt...farah..kami jadi lagu hangpa gak...x mai-mai tp x pregnant...beranikan diri gak nak test..kuikuikui...

TiNiE said...

farah, sekali aku jengoi blog hang ni mesti dah melambak entry baru..tak dan nak komen2...haaa, hang tak jadi balik raya kaaa???