Our Humairah

Lilypie Kids birthday Ticker

Our Faihana

Lilypie Kids birthday Ticker

Our Little Raisha

Lilypie Third Birthday tickers

Tuesday, January 13, 2009

kelam kelibut pagiku!!!!

Owh...pagi ni saya sangat2 laa kelam kelibutnya.....walaupun dah bgn awai....tp ghalit duk depan lappie....tu lah dia....kalau dah ada tenet ni laaa jadiknyaa...ghalit & leka xmenentu!!!padan muka den...melayan blog laa...melayan FB laaa.....email lagi!!!!!hikhikhik...ni kalau ada hubby disisi mau kena berletiaq pjg ngan dia!huhhuhuhuhuh.......
Alkisahnya...pagi tadi....dlm 7.30 gitu saya dah pong pang pong pang kat dapuq coz dok masak spaghetti ( spaghetti aje citernye yer - tunggu laa entry2 saya pas nih! ) coz kak pady mintak saya masakkan spaghetti utk bdk2 .....sebab hari ni kak pady buat makan2 sempenan kak dayang nak balik Malaysia dah hari Khamis nih..so kitaprg kumpul2 laa ladies & kids ni kat umah dia.....semlm saya dh masak agar2 coklat....jadik laa buat desert karang...cumanya utk kiddos jer kak pady mintak saya masakkan spaghettti...sonang baitu!!!!so dah rebus2 spaghetti sumer sambil2 layan FB....jam dh kul 8.05 am..alamak...lupa lak nak kejut balqises nih.....so dgn suara yg mcm guruh...."cepat2!!!bangun...dah lambat..nak pegi sekolah kan! " 
padahal mak dia yg hegeh2.....sian anak2 ku!huhuhuh....mujuq laa senang gak diorg bgn hari ni....diorg pun otomatik jadi kalut bila mommy dah kalut gitu!hahahaaa......mandi laaa budak berdua tu....mujuq laa depa mmg dah buat semua sendiri....cuma time pakai baju tu ada sket hegeh2 laa...time tu laa kuaq segala alasan depa...
" kakak sejuk laaa.....! Adik ngantuk laa....!" haaa..mula laaa tgn mak dia mcm lipaih kudung.....
tup2 lam duk kalut pakai baju tuh....tetiba saya baru perasan yg tie merah Si Faihana ni xdak kat hanger tuh...seingat saya semlm saya dh hang sumer elok2 lepaih depa balik sekolah....
hmmmm...muskil bin ajaib sungguh!!!!puaih laaa saya mencari.....siap sms hubby yg tgh meeting tanya kut2 dia ada nampak tie merah tuh....tapi katanya dia xnampak....siap buat lawak spastik lagi...
" Daddy xnampak pun.....ntah2 Tykie makan kot!" chit!!!!! ada kaa logik si Tykie tu nak makan bendalah tuh....tapi saya xreply pun msg spastik tu coz dah kelam kelibut mencari.....sambil2 suapkan depa coco crunch with milk ( kalau xsuap alamatnya berjam2 plak laaa nak abis breakfast tuh ) saya duk mencari lagi tie tuh...last2 saya pakai main agak2 jer....selongkar plastik sebelah tempat Tykie suka main.....
Ghupa2nya mmg ada disitu!!
CISSSSS ko Tykie.......mujuq laaa ko comei!!!kalau tidak aku goreng buat sambal!!!!!!grrrrrrrrr......geram tau....mmg dah abih akai dah masa tuh.....tapi akhirnya....sumer beres n on time......Alhamdulillah...!
Oleh itu....hari ni meh laa kita layankan gambaq2 si Tykie nih....aksi2 dia .....sudah sgt besaq n berat dia skrg....walaupun  baru 6 bulan.....masih adorable lagik!!!!hehhehhehehe



Tgk dia tiduq.......sangat kelakar okey waktu nih.......mcm apa ntah....mcm rabbit pun ada...lantak ko laaa Tykie!!!


And these pics taken last week....not today ofcoz..today mmg xsempat laa nak amik gambaq segala dgn terkocoh2 gitu.....tapi tulah dia tie merah yg dimaksudkan tu!!!!!huhuhuhuhuh....ooh yer, skrg ni cuaca agak sejuk tu yg kdg2 balqises ni pakai sweater / jacket pi school...ikut mood diorg!!!!



3 comments:

Darling Pya said...

dari dulu smp la nie
x abih2 kelam kelibut dia
sian anak2 tu momy oi...jadi mangsa momy yg ghalit...

Baby Lyana said...

comei Tykie tu.. haha..pandai sembunyi tie.. my cat pun tido camtu farah.. comey..

Anonymous said...

alahai comel n gebunyer Tykie..geram sue tengok...leh kawan dgn kucing2 sue gak nih he..he..