Our Humairah

Lilypie Kids birthday Ticker

Our Faihana

Lilypie Kids birthday Ticker

Our Little Raisha

Lilypie Third Birthday tickers

Saturday, January 24, 2009

penderaan fizikal & mental......

Haaaa...nilah dia box yg saya cakapkan tuh.....satu kotak leh main dua org....dengan harga yg SALE separuh tuh.....kiranya jimat banyak laaa....tapi kalau beli kat UK lagi murah fieza oii....baik ko borong skrg utk anak2 ko tumpang dah duk sana.....
Nak ngangkat kotak ni boley tahan berat oii...mau dekat 20kg kot....saya mmg tidak laa mengangkatnyaa....semua diserahkan kat hubby...tapi kami dah pesan kat balqises...esok ( Jumaat ) baru main..mlm ni tiduq dulu.....baguih2 mlm ni depa patuh....lepaih tukaq2 baju tiduq sumer....baring2 jaaa terus terlelap sumer org......uishhh...aman sungguh!!!hahahhaa...tapi esoknya ( hari ni laa ) lepaih saya hantaq hubby pi gheja tadi......baru igt nak lepak2 baring balik..sekali si faihana ni terpisat2 bangun.....terus mintak nak main....Haiiiiihhh...semlm bukan tiduq agak lambat kaa...boley plak ko bgn awai2 nih....excited sungguh laaa.....mommy nih haaa yg pejam celik pejam celik ngantuk lagi nih....puaih laa saya paksa dia tiduq balik..tapi dia tetap xmau.....kalau dah namanya excited kan.....tiduq apa nya.....
Oleh kerana kesian kat dia..saya pun gagah laaa punggah semua brg lam kotak tuh....haa....tgk laaa lam dia.....Aisey.....camna den nak pasang benda alah nih!banyak nyaa......


Tengokkan skru jaaaa dah pening...dah laa pagi2 buta nih dah mintak suh assemble ghumah nih....iskkk......fenin mommy!!!!mujuq laa ada manual tuh......saya pun dengan tekun..baca laa manual tuh......baca pi baca mai.....belajaq seround dua.....gamak2 dah pass...terus start projek ngan faihana nih....mana2 yg nak kena skru...haa..dia laa yg tlg pegangkan....kalau tidak ka...senget benget laa.....
Tengah2 duk buat tuh.....si kakak Humairah lak bangun....dengan muka excited tersengih2...terus mencapak ke kami.....wahhhh...melompat laa kawan....masa dia bangun tuh dah 50% siap.....haa.....meh2 cepat tlg mommy nih! Dah naik fenin mommy nih belek sana belek sini.......
Tapi atlasttttttttttt............PHEWWWITTSSSSSSSSSSSSS...terror gak mommy nih kan.....uishhh...ingat sonang kaa nak assemble benda nih...dah laa besaq gedabak...skru sana...skru sini....100% wooden lak tuh.....alahai....mommy ni dah laa ngandung nak oii....mujuq laaa bukan time2 mommy morning sick dulu..aklau tidak.....kim salam jaa laa anak2 oii......
Huuhuhu....tengok balqises nih......dengan mandi apa kaa dak....terus jaa main2 ngan baju tiduq depa tuh sambil2 makan roti canai ....lepas tuh baru la tingat nak mandi......saya pun dengan itu bila selesai jaaaa tugas menukang tuh...terus saya zzzzzzzzzzzz balik....
Anak - anak korang main laaa ehhh.....heeeeeeee...dan laa mommy lena sat dengan aman!hehehehhehheeeheh

4 comments:

aini said...

farah...tengok depa punya mainan ni...rasa teringin la plak nak main..huhu...:(
masa kita dulu kan tak berapa ada toys macam2 ni...heheh...
apa pun..aini nak salite kat mummy balqises ni coz reaaly sabar untuk buat rumah ni...hehehe...bukannya senang ooo...betoii dak,farah?? ;)

Baby Lyana said...

perghh bestnya.. nasib baik anakku kecik lagi..hehe

aramis2177 said...

hahahahaha....aini & shaf,
mmg syok pun...kita lak yg teruja nk main!hahahhahaa

Baby Lyana said...

aku teringat kat abang aku...6-7 tahun dulu.. natang ni mahai gila.. masa tu, abang aku baru kerja..gaji kecik..nak beli kat anak rasa cam tak berbaloi la kot.. or dia nak jimat kos kot..dia buat utk anak dia.. pakai kotak... siap tampal wall paper..beli mainan kat pasar malam..letak... perghh..tu pun anak menakan aku main sampai berbulan2..