Our Humairah

Lilypie Kids birthday Ticker

Our Faihana

Lilypie Kids birthday Ticker

Our Little Raisha

Lilypie Third Birthday tickers

Saturday, January 24, 2009

shop till we drop.....hahahhahaha


As in my last2 entry saya ada mentioned yg kami  pi soping2 tuh kan....haaaaa...ni laa dia.....
Mall Of Arabia.....lama plak xmai sini....though dekat jaa ngan umah pun...lam 10 minit sampai laa.....cuma kalau mai sini kalau bukan muzim2 SALE mmg xyah cakap laa......takat cuci2 mata lalu2 saja boley laa.......tak pun takat pi makan or beli brg dapuq......mostly kedai sini sumer branded stores......

Tengok laa balqises ni punya laaa excited......depa suka gak mai sini.....coz depa nak tgk tempat Snow World ( yg ala2 kat Genting tuh dh siap kaa dak ) and selain dr tu..ofcoz laa nak main kat Game City dia tuh........
First sampai sana , masuk2 jaa terus mata nampak ZARA ...
Wahhhhhhh....dah 70%...gilossss , tu ari tengok kat Aziz Mall still 50% jaa......ohhh sini ZARA dia besaq sket...double storey....Kids & Women department bawah , Men nye atas.....so kami serang bawah dulu.....memandangkan keadaan saya yg preggie nih , makanya niat nak soping2 baju utk saya tuh pendamkan saja laa......ngabihkan boghaih ajo......beli ari ni sok2 paih beranak ntah leh pakai ke idak..so kami terus menghala ke Kidsnye.....haaaaa...amik ko.....tu ari masa 50% dan sambaq 2/3 pasang utk balqises nih...this time tambah2 sket lagi n selebihnya saya borong baju2 baby.....huhuhuhu..dah laa tak tau boy / girl..makanya dengan itu kami pilih warna yg ala2 unisex...both leh pakai.......hantam laa labu....tumpang murah gilaaaa nih....bila lagi...sok2 time saya dah bersalin or before tu mana nak ada SALE dah...n jgn harap laaaa nak beli baju2 gini.....abihkan duit jaa......
Tapi bila time nak bayaq jaa.....mula laaaa azab tiba.....besa laa..org2 Arab ni baik laki kaa pompuan kaaa depa bukannya gheti nak beratuq..pakai main suka ati mak pak depa potong org , q dah la panjang tapi saya laaa ni pun dah pandai.....gamak depa nk potong jaa..saya kembangkan dua2 belah tgn.....mcm org berkepak gitu....hahahhahaaa....
"Meh laa ko kalau berani potong aku!!!!Aku siku bagi!!!" ( evil kan !!!! )
Hehehhehhee......Lepaih settled situ kami pun kuaq n nak naik floor ataih....(kena guna escalator luar ) so on the way nak naik ataih tu...jumpa plak GAP.....though tidak la 70% , tapi 50% pun dah kira orait laa kan.....kami serang gak......tapi xjumpa yg saya berkenan sgt..cuma saya beli 2 lai shirt jaaa which cost me only SR40 jaa... ( kira orait laa kan.... GAP mana ada murah ) and lepaih bayaq sumer kami keluaq n terus menuju naik floor ataih nak pi ZARA Men plak....
Aisey masa ataih escalator tuh ternampak lam GAP tu nampak bahagian2 SALE yg saya tidak lalu.....nampak mcm cun2 baju situ...cissssss melepak mak...nak patah balik dan malaih..lgpun sian daddy coz turn dia plak kan.....takpaa.....pejam mata jaa laa...Sampai ZARA Men tu pilih punya pilih....hubby amik 2/3 lai baju gheja n shirt utk dia...selalunya saya yg pilih dia yg luluskan ( saya lah penjaga personaliti suami saya okeyyy!!! )
ok laaa tuh kan daddy!!!!heeeeeeeeeeeee
Lepaih tu bila sumer dah dpt bahagian masing2....balqises ni pun ngadu lapaq & dahaga....nak mintak minum2 sat......makanya selepas sempat singgah sat kat kedai iSTYLE daddy ( brg2 gadget dia ) kami pun lepak2 minum sat...masa minum tu ternampak laa kedai ni....

Nampak x kedai belakang humairah ni...yg ada H & M tuh.....erkk..kecik ehhh.....haaaa..kasi zoom sket kat gambaq bawah ni....SALE 70% tuh....tapi naper kedai dia tertutup gitu???hahhahahaa..coz tu kedai lingerie.....LADIES ONLY yg boley masuk yer.....nak masuk pun kena ketuk2 dulu baru pintu tu dibuka.....haaa....jgn xtau yer......saya tak laa plak teruja nak masuk tapi saya sangat2 teruja nak masuk H & M yg besaq sebelah dia ( tiada lam gambaq ) coz nampak mostly org sumer duk carried beg kertas dia kiri kanan.....wahhhh xleh jadik nih!!!Harus ku terjah satgi paih selesai minum2 nih.....




Depa ni sempat lagi tau nak posing2 .....mommy ni dah xsabaq nak masuk kedai tuh....cepat laaa...kedai tu blkg tuh jaaa.....time dah laa dekat kul 11 mlm  dah...iskk..iskk.....daddy dah laa gheja esoknye ( hari ni laa )..so xleh lambat2..sian daddy...satgi daddy mengamuk melepaih mommy......huhuhuh....
Maka lepaih tu terus kami terjah lam tuh.....wahhh...giler ramai org...sesak...saya pun apa lagi xtunggu lama terus capai basket terus buat tour lam tuh....mana yg rasa2 berkenan terus kucapai.....dah laa SALE 70%..pastu mana2 yg same price tu buy 1 get 1 FREE......haaaaa...xkaaa juling biji mata nak pilih......serata ceruk H & M tu saya tour....mmg murah laaa sgt2 compared ngan ZARA tadi..mujuq saya xbeli pape kat ZARA tadi...kat sini lg berbaloi.....bygkan...pengakhiran sopping tuh...dengan TIDAK sampai SR100 saya dapat 7 helai blouses n sehelai seluaq kudroy....ooppss....kepada sapa yg xtau SR100 bersamaan lebey kurang RM97 gitu laaa.....HAAAA...murahkan....sangat jimat banyak nih!!!!Puaih hati saya.....
Hmmm..sesudah itu..kami terus laa menuju ke gate yg kami masuk td balik......dah penat dah sumer....dah puaih hati dah sumer......tup2....on the way nak turun escalator gi tempat parking tuh...ada plak kedai Early Learning Centre ( ELC ) nih......kebetulan ada gak SALE....so mommy & decided nak beli something for balqises ni memandangkan dah lama xbeli toys kat depa.....so pilih punya pilih......they ended up with one box of something yg boley main together2 gitu......nanti saya update yg tu!phewwwssss......penat oooo....sampai umah almost 12.30...poor hubby...nak kena tiduq dah coz nak kena bgn mcm biasa pi gheja pagi2 buta....full day lak tuh....!

5 comments:

Baby Lyana said...

perghhh..sakan no shopping... dlm2 preggy leh lagi sambaq blouse dan kodroy :)

Unknown said...

heheh...farah..shopping sakan nampak??heheh...:)
tak pe la...bukannya selalu kan...heheh..;)
ok farah...take care ya!!
xoxo

*adie* said...

farah, sejak bila kat saudi ada H&M.. dulu aku kat Dhahran takde pung! waaa... kelassss ek! tapi kat saudi kalau time sale memang SAKAN...

bab2 gado dengan tok & nenek arab time nak bayo tu dah biasa beb... aku dulu kena buli jer... pastu lelama tak leh jadik, aku FIGHT laa... diorang hengat kita ni apa???

aramis2177 said...

Shaf,
hahahha..tu lah...tapi mostly baju2 yg aku sambaq ala2 yg boleh pakai lg paih pregnanti nih!!!kalau tidaak rugi woooo!
Aini,
tu lah pasal...SALE dia bukan selalu pun!hehehehe...amik kesempatan nih!
Adie,
H & M ni baru bukak kat Mall of Arabia ni..kekonon the largest mall in Jeddah....xlama lagi ada snow world yg cam kat Dubai kat situ...hahahaha..aku ngan minah2 /pak2 arab ni laa ni aku tunjuk 'ek' sket....tulah..depaa igt kita ni 'maid2' depa kut!cissss

amalz said...

weh bestnya sopping kt H&M. kalau ada kt sini kan best...