Our Humairah

Lilypie Kids birthday Ticker

Our Faihana

Lilypie Kids birthday Ticker

Our Little Raisha

Lilypie Third Birthday tickers

Sunday, January 18, 2009

ketemu jua akhirnya.....

Aduhai..apa kess ntah tetiba nak upload piccas kat blog ni xboley2...so makanya tergendala laa projek saya nak abiskan sumer entry2 ketika kami berada di Malaysia.......
Ni kira dah entry basi kalau nak dicomparekan ngan tarikh sebenar kejadian...huhuhuh..sorry laa Tinie & Amal....basi sudah gambaq2 nih kan.....
Saya pun sudah xigt brp hari bulan tapi yang pastinya hari Sabtu kot....coz depa dua org cuti..hehhehee.....supposed saya buat planning ngan Amal nak jumpa kat area2 Mid Valley...depa ni sangat rajin okey.....nak jumpa lam kul 10/11 pagi gitu....adehhhh laaa......mak dah sah2 xsesiap apa pun lg time tuh....so gamaknya nyampah nak kena tunggu lama kat MV tuh..so Tinie pun called saya kata nak mai umah saya jaa.....huhuhuh....pucuk di cita ulam mendatang tinie oooiii.....sonang den xyah sesiap....mai laa....pintu umah aku sentiasa terbuka....hehehehheeee
Maka dekat2 kul 12 tu depa pun sampai..hehehhee....saya time tu duk berpeluh sakan kat dapuq tlg mak saya masak mee goreng...baru igt nak naik mandi...tetiba Humairah kata..
"Mommy..kawan mommy dah sampai!" opocot....apa lagi..terus laa saya bersih2 ala kadar ..tukaq baju ..sembuq perfume skit2....turun bawah......
Tadaaaaaaaaaaaaaa...boley gitu....xdan nak mandi pun...tp xdak laa belemoih or busuk2 ka kan Tinie kan..Amal kan!hehehehhee......
Seronok laa tak terkata dapat jumpa depa....dah lama gila rasanya tak jumpa face to face kan....takat jumpa kut alam cyber tu selalu laaa....even dah lama xjumpa..depa pun xberubah ..duk macam tu gak laaa.....sama jaaa.....riuh rendah gak sembang....hahahaa....mcm2 laa hal keluaq......huhuhuh....biar laa hanya aku,kau & dia jaaa yg tau......ewahhh......
ooppss....hangpa nak tau dak??Mak pak aku igt hangpa dua org tak kawin lg...hahhahaa.....coz hangpa mai 2 org jaaa kan...heheheee......sorry laa naaa aku xdak apa nak bg kat hangpa kecuali buah kurma jaa .... InsyaAllah..nx time aku balik....aku bgtau....kali ni hangpa hbq laa hangpa nak apa ok!!!hehehhheee......
TQ bebanyak laaa sgt2 coz sudi mai melawat aku walaupun aku sgt2 laa tidak kemaih hari tu..... ( haa....org xmandi cover ayat baekkk punya! ) nx time jgn serik naaa jumpa2 aku lagi......huhuhuhuh
Ohh....saat gambaq di bawah diambik oleh Humairah...saya & Tinie tgh duk berpura- pura berpikiaq.....hahhahaaa..padahal duk tgh bergossip nih..Amal pi toilet masa nih.....hehehhehhehee
Lepaih mereka pulang....duk lepak2 jap...saya ajak hubby bawa balqises pi potog rambut...memandangkan hajat tersebut dah lama nak buat cuma duk tertangguh2 jaa..so dah alang2 free skit tghari tu....kami pun bawa laa depa pi Putra Perdana....kedai yg selalu kami pi....TAPI..punya laaa lama xhengatt punya tunggu giliran....bygkan almost sejam stgh tunggu Q.. ( time tuh ramai org coz sekolah br dah nak bukak so org ramai bw anak ptg rambut! Aiyaaakkk! ) then oleh kerana dah xlarat dah nak tunggu..dengan perut berkeroncong bagai....kami pun tukaq kedai lain yg mana xramai org dan sekejap jaa...giliran kami sampai.....Akhirnya....terpotong gak rambut balqises....lega...lepaih satu benda.....
Ohh sebelum kuaq umah saya ada habaq kat mama kata kami pi kedai ptg rambut sat....tapi bila balik ( gamaknya sebab lama sgt kot and mak saya termiscommunication ngan saya ) makanya ketika kami sampai umah time tu.....tgk2 umah kosong n berkunci.....
ALAMAKKKKKK......mcm mana nak masuk nih....called adik2 saya....acik kuaq pi The Curve , wida pi Low Yat amik laptop dia...mak pak saya plak pi makan kenduri di Cheras......huhuhhuhuhu...KAMI???Saya mana ada pegang kunci umah dah since dah duk Jeddah nih...dah beralih tgn ke wida dah kunci tuh....uhuhuuhuhuhu ....Discuss pi discuss mai ngan hubby...kami decided kami terus keluaq laaa..coz mmg nak kena pi amik lappie hubby kat One Utama pun...mujuq laaa ketika tu pakaian yg kami pakai tu ala2 senonoh gak laaa....xdak laa compang camping sgt....so kira HALAL laaaaa.....terus zoom bergerak.....oleh kerana sumer pakat lapaq n nak pi toilet...makanya kami singgah laa di tesco Puchong...pekena KFC kat situ....lunaskan apa2 yg patut kat toilet situ....then zaaaassssssssss terus ker One Utama....amik lappie hubby....tapi on d way ke sana tuh jam gilosss.......makanya saya & balqises dah pun tertiduq2 lam keter.....lena plak saya tiduq time tuh.....terjaga pun sebab hubby kejut kata dh sampa OU....tapi ofcoz laa saya xturun coz balqises pun still tiduq....so tunggu lam keter je lah jawabnyaa.....mujuq xlama sgt dia amik lappie dia tuh....lepaih selesai kat OU tu..mak saya fon kata dia dah pun sampai umah....n kata makcik saya dr Shah Alam nak mai umah.. ( oh yer, saya kuar ni sehelai sepinggang yer, no handbeg, no ic , no handphone segala yg lain ..mujuq hubby bawa dia punya! ) makanya...on d way balik tu saya habaq kat hubby kata teringin laa nak makan Jco donut....dah alang2 lalu ni...jom laa singgah tapau sat....makanya hubby yg sangat baik ati pun singgah laa n saya terus zooommmmmmm mencari Jco lam tu....beratuq pjg tu xyah ckp laa...esp hari Sabtu tu kan.....dah alang2 penat beratuq baik beli 2 dozen terus......


Haaaa...amik ko......2 dozen.......macam2 ada.....hehehee...dah pikiaq2 satgi makcik saya pun ada sekali...so baik beli banyak kan.....nyum2...sedap wooo!!!!iskk....terliuq aih......terkenang2 lak kelembutan n kesedapannya.......sampai umah ..mama kata makcik saya xjadi mai.....n kebetulan saya xpi mana...saya terus sms linda ajak mai umah ( mmg plan on d way lg tp oleh kerana hpku tertinggai n takdak no linda terpaksa laaa sampai umah br sms dia!)ngan linda ni pun satu....dah lama dah berjanji ngan dia......sian umi ghazi nih..sorry laa sesgt ehh.....akhirnya dpt gak jumpa ummi & ghazi......Dulu masa kat Mesia...saya selalu gak jumpa linda nih...kalau dia xdtg umah saya...kami jumpa kat Jusco sri kembangan....umah kami dekat je kan linda kan......huhuhuh......syoknyaaa laa hai dapat tgk Ghazi yg sungguh chumellsss & adorable tuh..mentang2 dah boley jalan...sumer keliling umah Aunty Mommy awak terjah yer...hehhehehhee

Balqises ni pun suka laaa layan si ghazi nih.....sampai teringat2 kat sini haa......skit2 Ghazi....skit2 ghazi.......hehheheee.....walaupun ada lebam dikepala tuh..tp dia tetap encem laa.....
Time linda datang tu actually mak saya tgh masak laksa.....tp sebab linda nak balik awai coz ghazi sudah ngantuk2...makanya terlepas laaa laksa yg nak dijamu utk dia...huhuhuh...sian linda...dapat bau jer.....iskk...iskkk...
Untuk Tinie , Amal & Linda.....
Skrg sudah terjawab laaa pasai paaa baju yg dipakai oleh saya serupa jaaa.....hehehhee...memang kejadian2 di atas berlaku serentak pada satu hari.....sebab tu aku xtukaq2 baju......huhuhuhu..kira halal laaaa noo.........huhuhuhuh!
TQ bebanyak laa coz sudi mai n insyaAllah panjang umuq kita jumpa lagi naa.......
Miss u all alredi!!!!!

2 comments:

TiNiE said...

haaaaa..sib baik ada gak entry ni...aritu yg aku comment sentap kat fb hang tu..pasai ingat takdak la citer kami..hahahaha nak jugak!!!

aramis2177 said...

hahhahaa....tiniemusti laa ada...cuma aku duk update entry2 ni sumer mengikut turutan percutian aku..tu yg agak lambat kuaq...dah laa tetiba tenet aku slow...lg laa tergendala entry2 aku!huhuhuhu.....